صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / نحوه طراحی لوگو (حتی اگر طراح نیستید)

نحوه طراحی لوگو (حتی اگر طراح نیستید)

نحوه طراحی لوگو (حتی اگر طراح نیستید)

ایجاد یک لوگو برای شرکت شما شامل تصمیمات زیادی است، از جمله: رنگ ها، طرح بندی ها، فونت ها و نمادها. ناگفته نماند که چگونه می خواهید ماهیت برند و کسب و کار خود را در یک طرح نمادین به تصویر بکشید.

خیلی به نظر می رسد، درست است؟ به همین دلیل است که ما این راهنمای طراحی لوگو را ایجاد کردیم: بنابراین می‌توانید با اطمینان بهترین لوگو را برای کسب‌وکار، پروژه‌های پرشور خود ایجاد کنید.

ما نحوه طراحی لوگو را در پنج مرحله تقسیم کرده ایم:

  1. درباره برند خود تحقیق کنید
  2. با طراحی لوگو آشنا شوید
  3. ایده های رنگ، فونت و نماد را دریافت کنید 
  4. یک لوگو بسازید 
  5. تست و نهایی کنید

اگر می‌خواهید فوراً با طراحی لوگو شروع به بازی کنید، می‌توانید  در هر زمان به سازنده لوگوی ما بپرید — امتحان کردن رایگان است! اما اگر کمی راهنمایی و آمادگی بیشتری می خواهید، به جای درستی آمده اید.


مرحله ۱: درباره برند خود تحقیق کنید

بسیاری از ما از انجام تحقیق بیزاریم – چرا نمی توانم از قبل شروع کنم؟! – اما این یک گام مهم در هر پروژه بزرگ است. برای موفقیت و ماندگاری لوگوی خود، باید یک پایه محکم ایجاد کنید. و برای ایجاد یک پایه محکم، باید تحقیقات خود را انجام دهید.

زن ایده های خود را می نویسد

ایجاد هویت برند قوی به شرکت شما کمک می کند تا اعتبار کسب کند و با رشد شما قابل تشخیص باشد. قبل از اینکه به طراحی لوگوی خود بپردازید، کمی وقت بگذارید و به این سوالات فکر کنید:

مشتری ایده آل من کیست؟ چه برندهایی را دوست دارند؟

کشف مشتری ایده آل و بازار هدف به شما کمک می کند تا درک بهتری از دیدگاه پیام رسانی و لوگوی خود ایجاد کنید.

اگر قبلاً چند مشتری (یا دوستانی که با شخصیت مورد نظر شما مطابقت دارند) دارید، از اینکه تلفن را بردارید و با آنها در مورد سبک زندگی، تصمیمات خرید، مارک های مورد علاقه و بینش های مرتبط با آنها صحبت کنید، نترسید. محصول یا خدمات شما

رقابت من چه می کند؟

یک راه عالی برای دریافت ایده های طراحی لوگو برای کسب و کارتان این است که تعدادی از لوگوها و وب سایت های رقبای خود را به سبک هایی که دوست دارید و سبک هایی که دوست ندارید تقسیم کنید.

این به شما کمک می کند وقتی شروع به طراحی لوگوی خود می کنید، متوجه شوید که می خواهید به چه سمتی بروید. همچنین به شما کمک می کند تا لوگوی خود را از رقبای خود متمایز کنید، که بسیار مهم است!

۳-۵ صفت که برند من را توصیف می کند چیست؟

قدم بعدی در سفر شما ایجاد لیستی از ویژگی های برندتان است. این فهرست همچنین می‌تواند شامل ویژگی‌ها، ارزش‌ها و مزایای خاصی باشد که می‌خواهید کسب‌وکارتان با آن‌ها شناخته شود. در اینجا چند نمونه هستند:

  • نوآورانه، دوستانه، آسان برای استفاده
  • دلسوز با خدمات مشتری برتر
  • بازاریابی هوشمندانه/ هوشمندانه و #کشتن آن در شبکه های اجتماعی

این موارد را یادداشت کنید و از آنها برای زنده کردن برند خود استفاده کنید.

نام شرکت من چیست؟ آیا از شعار استفاده خواهم کرد؟

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وقت آن است که نام شرکت خود را نهایی کنید و تصمیم بگیرید که آیا شعاری می‌خواهید ، که می‌تواند توصیفی از کاری باشد که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد (مثلاً کوکی‌های بدون گلوتن) یا عبارتی جذاب (مثلاً کوکی‌ها برای آجیل‌های سلامتی) .

استفاده از مولد نام تجاری یک راه سرگرم کننده و آسان برای ارائه ایده های نام شرکت است. مولد نام تجاری Looka به شما کمک می کند تا در عرض چند دقیقه یک نام تجاری خاص پیدا کنید. فوراً در دسترس بودن دامنه را بررسی کنید و طرح های لوگو را برای کسب و کار جدید خود ایجاد کنید

هنگامی که چند گزینه خوب برای نام تجاری پیدا کردید، این پنج سوال را در مورد هر کدام از خود بپرسید:

  1. اورجینال هست؟
  2. آیا این ضد آینده است؟ (با نام مستعار آیا با کسب و کار شما تکامل خواهد یافت؟)
  3. چقدر کاربرپسند است و املای آن آسان است؟
  4. آیا در دسترس است (دامنه، کانال های اجتماعی و غیره)؟
  5. آیا من آن را دوست دارم؟

اگر پاسخ هر یک از این سوالات “بله!” است، پس شما یک قدم به شروع سفر طراحی لوگو خود نزدیکتر شده اید!

کجا بیشتر از لوگوی خود استفاده خواهم کرد؟

جایی که قصد دارید لوگوی خود را نمایش دهید تأثیر مستقیمی بر طراحی شما خواهد داشت. شاید شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید و قصد دارید از لوگوی خود روی تی شرت ها، برچسب های کامیون و تابلوها استفاده کنید.

یا شاید شما یک کسب و کار مشاوره هستید که بیشتر از لوگوی خود به صورت آنلاین استفاده می کنید – وب سایت، صفحات فرود، کانال های رسانه های اجتماعی و اسکایپ. به برنامه هایی که بیشترین اهمیت را دارند و اینکه چه نوع لوگوی برجسته می شود فکر کنید.

تقریباً در همه موارد، ساده نگه داشتن طراحی لوگو با یک چیدمان تمیز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که در همه جا عالی به نظر می رسد. در اینجا چند مکان رایج برای استفاده از لوگو آورده شده است:

  • آنلاین: سرصفحه ها و فاویکون های وب سایت، امضاهای ایمیل، فاکتورها و رسیدها
  • رسانه های اجتماعی:  عکس های نمایه، عکس های جلد، پست های تصویری، تبلیغات
  • چاپ:  کارت ویزیت، بروشور، پوستر، عکس برگردان ماشین، لباس، بسته بندی

ممکن است برای انطباق با رسانه های مختلف به چندین تنوع لوگو نیاز داشته باشید – اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.


مرحله ۲: با طراحی لوگو آشنا شوید

برخلاف تصور عمومی، طراحی لوگوی شرکت به تنهایی کاملاً شدنی است! شما به نرم افزار ویرایش فانتزی یا سال ها تجربه طراحی نیاز ندارید. باور کنید یا نه، می توانید با یک لوگوساز آنلاین در مدت پنج دقیقه یک لوگو بسازید !

اما قبل از اینکه سفر طراحی لوگو خود را شروع کنید، در اینجا چیزی است که باید بدانید تا در مورد این فرآیند احساس اطمینان کنید.

چی یه لوگو خوب را می سازد؟

اگرچه کیفیت یک لوگو ذهنی است، اما عناصر خاصی وجود دارد که یک لوگو را خوب یا بد می کند.

برخی از بهترین لوگوهای تمام دوران ها ساده، به یاد ماندنی، منحصر به فرد، همه کاره و مناسب برای صنعت و بازار هدفی هستند که کسب و کار شما در آن خدمت می کند. آنها همچنین باید به راحتی قابل تشخیص باشند و به وضوح نشان دهنده برند باشند.

در مقایسه، لوگوهای بد متمرکز بر روند (یا کپی کردن سایر لوگوهای معروف)، پیچیده و گیج کننده هستند، که منجر به شناسایی نام تجاری ضعیف و تطبیق پذیری آنها می شود. آنها همچنین می توانند خسته کننده یا عمومی باشند (با ساده اشتباه نشوند).

با نگاهی به مثال‌های زیر، تصویر سمت چپ به وضوح نشان می‌دهد که شرکت چیست و خواندن و به خاطر سپردن آن آسان است.

یکی در سمت راست خلاق و سرگرم کننده است، اما تشخیص این که شرکت حتی چه می کند بسیار دشوار است!

سلسله مراتب بصری چیست؟

سلسله‌مراتب بصری ، بینندگان را ابتدا به مهم‌ترین اطلاعات هدایت می‌کند، سپس آنها را در بقیه محتوا با نشانه‌های بصری، مانند فونت، رنگ، اندازه و غیره راهنمایی می‌کند.

برای مثال، اگر نام شرکت و شعاری دارید، می‌خواهید که نام شرکتتان بزرگ‌تر و پررنگ‌تر از شعارتان باشد تا یک سلسله مراتب بصری ایجاد کنید، همانطور که در لوگوی سمت چپ بالا مشاهده می‌شود.

چرا؟ نام این است که مردم چگونه به برند شما اشاره می کنند – در حالی که شعار شما یک افزونه جذاب برای کمک به توصیف برند شما است.


سه نوع اصلی لوگو

طراحی لوگو را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: لوگوهایی که فقط از متن (که نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکت است) و لوگوهایی که حاوی متن و نماد هستند.

در اینجا به تفکیک سه نوع از رایج ترین لوگوها اشاره شده است – چند نوع دیگر وجود دارد، اما ما می خواهیم آن را ساده نگه داریم!

۱٫ لوگوی Wordmark

کلاسیک ترین شکل لوگو علامت کلمه است که گاهی اوقات توسط طراحان به عنوان “لوگوتایپ” نامیده می شود .

علامت‌های کلمه فقط از نام کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند – بدون علامت یا تک‌گرام – در یک تایپ موجود یا سفارشی . اگر نام تجاری کوتاه و متمایز و بدون شعاری داشته باشید، این نوع لوگو بهترین کار را دارد.

۲٫ لوگوی مونوگرام

مونوگرام لوگویی است که شامل یک تا سه حرف، معمولا حروف اول یا حرف اول یک شرکت است. مونوگرام می تواند به عنوان نماد در لوگو با نام شرکت زیر عمل کند.

در مورد مارک های معروف، علامت کلمه حذف می شود: به عنوان مثال، P&G برای Procter and Gamble، VW برای Volkswagen، یا LV برای Louis Vuitton. اما اکثر کسب و کارهای جدید، نام کسب و کار خود را در زیر یا در کنار مونوگرام نگه می دارند تا تشخیص نام را ایجاد کنند!

۳٫ لوگوی ترکیبی

لوگوهای ترکیبی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند: ترکیبی از یک علامت کلمه و یک نماد.

این نوع لوگو به برند شما اجازه می دهد تا به راحتی قابل تشخیص باشد زیرا از دو عنصر طراحی که نشان دهنده برند شما هستند با هم استفاده می کند (و در صورت نیاز می توان آنها را جداگانه استفاده کرد). جای تعجب نیست که این رایج ترین نوع لوگو است.


اشکال لوگو و گزینه های طرح بندی

شکل نقش مهمی در زیبایی آرم شما ایفا می کند، زیرا تداعی های خاصی در مغز انسان دارند. این به برندها اجازه می دهد تا از اشکال برای کمک به انتقال پیام یا احساس به مخاطبان هدف استفاده کنند.

از شکل ها می توان هم به عنوان ظرف و هم به عنوان نماد در طراحی لوگو استفاده کرد.

ظرف چیست؟

یک ظرف لوگوی شما را محدود به یک فضا و بسته بندی منظمی برای مصرف بصری نگه می دارد. توجه به این نکته مهم است که در حالی که کانتینرها جذابیت بصری را به لوگوی شما اضافه می کنند، گاهی اوقات می توانند چالش هایی را با مقیاس پذیری ایجاد کنند زیرا لوگو در فضای کوچکتر زندگی می کند.

اطمینان حاصل کنید که نام شرکت شما همچنان در ظرف خوانا است که در اندازه های مختلف مقیاس بندی شده است.

در اینجا چند مقدار مرتبط با برخی از رایج ترین اشکال لوگو و همچنین ملاحظات طراحی برای هر کدام آورده شده است:

  • حلقه ها:  نمایانگر وحدت، امنیت و حفاظت هستند. آنها برای نام‌های کوتاه‌تر یا تک‌گرام‌ها بهترین کار را دارند و باید با حروف نوشتاری قوی برای اطمینان از خوانایی هنگام بزرگ‌شدن و کوچک‌تر استفاده شوند.
  • مربع + مستطیل:  به احساس ثبات و تعادل در ذهن انسان تبدیل می شود. این شکل سنتی تر برای نام های طولانی تر خوب است و در شرکت های بزرگ محبوب است.
  • مثلث ها:  به عنوان شکل تهاجمی تر مرتبط با قدرت، درگیری و سرعت در نظر گرفته می شود. آنها می توانند برای نشان دادن جهت و حرکت یا جایگزینی برای حروف “A” و “V” استفاده شوند.
  • جهت گیری عمودی/افقی:  خطوط و اشکال عمودی با پرخاشگری، قدرت، شجاعت و تسلط همراه هستند، در حالی که اشکال افقی احساس آرامش و آرامش بیشتری به خود می گیرند.
  • اشکال ارگانیک:  این اشکال حس طبیعی به خود دارند و گرما و راحتی را اعمال می کنند که در اشکال دیگر نمی توانید به طور کامل به آن دست پیدا کنید!

سایر گزینه های طرح آرم

چند راه دیگر برای فکر کردن در مورد چیدمان لوگو وجود دارد که به اشکال مربوط نمی شود. این شامل:

متن انباشته:  یکی از راه‌های افزودن جذابیت به لوگوی کلاسیک، استفاده از متن انباشته است. کلمات را می توان به صورت عمودی روی هم قرار داد تا توجه شما را به خود جلب کند، اگرچه گاهی اوقات این طرح بندی با متن افقی جفت می شود تا امکانات ظاهری بیشتری ایجاد کند. توجه داشته باشید که زمانی که طول کلمات لوگوی شما نزدیک به یک اندازه باشد بهتر است از متن روی هم استفاده کنید.

قرار دادن نماد:  قرار دادن یک نماد می تواند کل ظاهر و احساس یک لوگو را تغییر دهد. آیا در مرکز است؟ به کنار؟ بالای علامت کلمه؟ در علامت کلمه گنجانده شده است؟ اگر از نمادی در لوگوی خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همه گزینه‌ها را در نظر گرفته‌اید و ببینید کدام مکان برای استفاده از برند و لوگوی شما بهترین احساس را دارد.

قرار دادن شعار:  اگر لوگوی شما دارای شعار باشد، تقریبا همیشه زیر نام شرکت شما ظاهر می شود. اما آیا محور است یا چپ توجیه می شود؟ با حروفی متفاوت از علامت کلمه شما؟ بسته به طول شعارتان، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر به نظر می‌رسد.


مرحله ۳: ایده های رنگ، فونت و نماد را دریافت کنید

در نهایت زمان آن رسیده است که در ایجاد لوگوی خود غوطه ور شوید!

با استفاده از تحقیقات لوگو و ایده های بالا، باید یک ایده محکم از بازار هدف و ویژگی های برند خود و همچنین سبک و طرح لوگوی مورد نظر خود داشته باشید. بیایید وارد رنگ ها، فونت ها و نمادها شویم!

رنگ های لوگو

انتخاب رنگ برای طراحی لوگو فقط به این نیست که چه چیزی برای شما خوب به نظر می رسد. به این فکر کنید که مخاطب شما چگونه آن را درک می کند و در کجا نمایش داده می شود.

رنگ های مختلف احساسات و عواطف متفاوتی را برمی انگیزند، پس آنها را عاقلانه انتخاب کنید. آیا می بینید که برند شما با رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش یا رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد نشان داده می شود؟ یا شاید شما بیشتر به سمت سیاه، سفید و خاکستری تمایل دارید تا با هویت برند خود مطابقت داشته باشید. به رنگ‌هایی که رقبایتان استفاده می‌کنند توجه کنید، می‌خواهید در رنگ‌های آشنا با صنعت خود بمانید اما در عین حال از رقبا متمایز شوید.

برای کمک به تصمیم گیری، در اینجا چند احساس و توصیف کننده مرتبط با برخی از شناخته شده ترین رنگ ها آورده شده است:

  • مشکی: قدرت و پیچیدگی. همچنین می تواند ظرافت، رسمی بودن یا رمز و راز را نشان دهد.
  • آبی: حرفه ای بودن و موفقیت. معمولاً در لوگوهای شرکتی استفاده می شود، اما در بسیاری از صنایع کار می کند.
  • نارنجی: شادی و خوش بینی. منجر به یک ارتباط شناختی مشتاق و هیجان زده می شود و همچنین در جلب توجه عالی است.
  • سبز: تعادل و آرامش. معمولا زمانی استفاده می شود که برندها می خواهند بر ارتباط با محیط، رفاه، سلامت و آرامش تاکید کنند.
  • صورتی: زنانه و پرورش دهنده. بسته به سایه، می تواند اثر ملایم و آرام بخش داشته باشد و باعث ارتباط شناختی با ایمنی و پرورش شود. با این حال، سایه‌های دیگر بیشتر با عشق، معاشقه و زنانگی ارتباط برقرار می‌کنند.
  • بنفش: سلطنتی و معنوی. در طول تاریخ، بنفش یک رنگ سلطنتی در نظر گرفته شده است. ارتباط با خانواده سلطنتی منجر به ارتباط شناختی رنگ بنفش با ثروت، اشراف و تجمل شده است.
  • قرمز: اعتماد به نفس و جاه طلبی. اغلب برای نشان دادن انرژی مردانه استفاده می شود و برای تحریک اشتها و انرژی استفاده می شود.
  • زرد: شادی و مثبت اندیشی. اغلب بسیار روشن است و اغلب چشم را جذب می کند. برای بهبود عزت نفس، و مانند رنگ قرمز، همچنین اعتقاد بر این است که باعث تحریک اشتها و افزایش انرژی می شود.
  • سفید: خالص و ساده. به طور سنتی با خلوص، پاکیزگی، بی گناهی و سادگی همراه است.
  • خاکستری: کلاسیک و جدی. خاکستری که تبدیل به یک سبک محبوب تر می شود، رنگ بسیار خوبی برای استفاده در صورتی است که می خواهید ظاهری بالغ داشته باشید.

هنگامی که لوگوی خود را نهایی می کنید، برای مواقعی که استفاده از لوگوی تمام رنگی قابل اجرا نیست (مانند زمانی که آن را در بالای تصویر قرار می دهید) باید یک نسخه سیاه و سفید نیز داشته باشید. به این ترتیب، شما نسخه‌ای از لوگوی خود می‌خواهید که رنگ مشکی را در طراحی خود جای دهد – پس قبل از نهایی کردن لوگوی خود، آن را آزمایش کنید!

نکته: آیا می خواهید از رنگ خاصی در لوگوی خود استفاده کنید؟ باید کد HEX دقیق (رشته ای از اعداد و حروفی که آن رنگ را نشان می دهد) را پیدا کنید. هنگام کار بر روی طراحی لوگو می توانید کدهای HEX را در ویرایشگر hidika کپی کنید!

از چند رنگ در لوگوی خود استفاده کنم؟

اکثر برندها از ۲ تا ۳ رنگ استفاده می کنند که یکی از این رنگ ها سیاه یا سفید است. البته، برخی از شرکت ها (مانند گوگل، eHarmony و Slack) وجود دارند که مجموعه ای از رنگ ها را در لوگوی خود دارند.

با خیال راحت رنگ های بیشتری را امتحان کنید، اما دوباره مطمئن شوید که لوگوی شما در تمام سیاه یا سفید نیز خوب به نظر می رسد!

یک لوگوی سفارشی به صورت رایگان طراحی کنید. فقط در صورتی پرداخت کنید که ۱۰۰% راضی هستید!

فونت های لوگو

با هزاران فونت برای انتخاب، انتخاب یکی برای لوگو کار آسانی نیست. هر فونت چیزی متفاوت را منتقل می کند و باید با ویژگی ها و هویت برند شما مطابقت داشته باشد.

بیایید نگاهی به سبک های مختلف فونت بیندازیم، و تفاوت های بصری آنها برای برندسازی و ارتباطات چه معنایی دارد.

۱٫ فونت های سریف

به فونت هایی که روی لبه هایشان «پا» کمی دارند، فونت سریف گفته می شود. آنها فونت های کلاسیک و جاودانه، سطح بالا و مرتبط با سنت و درستی هستند. شناخته شده ترین فونت سریف Times New Roman است. به دلیل بی زمانی بودن، اغلب برای جذب جمعیتی بالغ تر استفاده می شود.

۲٫ فونت های Sans-serif

این فونت‌ها مانند فونت‌های سریف دارای پاهای کوچک نیستند، بنابراین ظاهری تمیزتر و مدرن‌تر دارند. خواندن آنها آسان است و در رسانه ها به خوبی کار می کنند.

۳٫ فونت های اسکریپت

فونت‌های دست‌نویس و اسکریپتی به یک لوگو شخصیت می‌افزایند و معمولاً رسمی، زیبا و زنانه به نظر می‌رسند. این یکی از سبک‌های سخت‌تر است زیرا خواندن فونت‌های اسکریپت در یک نگاه سخت‌تر است – اما وقتی درست انجام شود، می‌تواند لوگوی شما را متمایز و نمادین کند.

۴٫ فونت های مدرن

فونت‌های مدرن، فونت‌های sans-serif هستند که پیچیدگی و شفافیت خاصی دارند. این باعث می‌شود که آن‌ها در میان جمعیت‌های جوان‌تر مؤثرتر باشند – و در میان شرکت‌های برنامه و فناوری محبوب باشند.

۵٫ نمایش فونت ها

در نهایت، فونت‌های نمایشگر معمولاً دسته‌بندی گسترده‌ای از فونت‌های غیرعادی هستند که تأثیر بصری عمده‌ای می‌افزایند. آن‌ها می‌توانند حباب‌دار و سرگرم‌کننده، یا هیجان‌انگیز و آینده‌نگر باشند – اما مراقب باشید از آن‌هایی استفاده کنید که فوق‌العاده مد روز هستند یا با شخصیت برند شما مطابقت ندارند.

شما همچنین می توانید فونت های سفارشی را فقط برای شرکت خود ایجاد کنید و لوگوی خود را ۱۰۰٪ منحصر به فرد کنید. فونت های سفارشی معمولاً هنگام کار با یک طراح برای ایجاد لوگو هزینه اضافی دارند.


نمادهای لوگو

نمادها یکی دیگر از عناصر طراحی هستند که می توانید به لوگوی خود اضافه کنید تا به مردم کمک کنید برند شما را بشناسند.

نمادها می توانند تصویری و تحت اللفظی (مانند حیوانات یا لامپ ها) یا هندسی و انتزاعی (مثل یک شش ضلعی یا دایره های همپوشانی) باشند. فقط مطمئن شوید که هر نمادی که انتخاب می کنید مخاطب شما را گیج یا گمراه نکند.

به عنوان مثال، اگر شما یک مربی تناسب اندام هستید، استفاده از نماد سبد خرید در لوگوی خود منطقی نیست – چیزی مانند خط ضربان قلب می تواند خدمات شما را به وضوح بیان کند.

شما همچنین می‌خواهید نمادتان با سبک فونت شما مطابقت داشته باشد – بنابراین اگر از فونت مدرن و بدون سریف استفاده می‌کنید، احتمالاً نمی‌خواهید آن را با یک نماد دست‌کشیده و قدیمی جفت کنید.

و همانطور که در بخش طرح‌بندی بحث شد، می‌خواهید موقعیت نماد خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر به نظر می‌رسد. سعی کنید آن را در سمت چپ، راست، بالا یا پایین نام شرکت خود قرار دهید – حتی می توانید آن را در وسط یک کلمه امتحان کنید.


مرحله ۴: یک لوگو بسازید

“شما به من می گویید که بالاخره می توانم طراحی لوگوی خود را شروع کنم؟”

بله، بله ما هستیم. مطمئن نیستید که چگونه طراحی خود را انجام دهید؟ در اینجا سه ​​گزینه DIY وجود دارد:

گزینه شماره ۱: لوگوی خود را از ابتدا طراحی کنید

اگر قبلاً تجربه طراحی داشته اید و به نرم افزارهایی مانند Adobe Illustrator یا Photoshop دسترسی دارید، طراحی لوگوی خود از ابتدا یک گزینه است.

استخدام یک طراح برای ایجاد لوگوی شما از ابتدا می تواند گران و سریع باشد! استفاده از ابزار و تخصص خود به شما آزادی کامل در ظاهر طراحی شما می دهد و در عین حال در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند.

گزینه شماره ۲: یک الگوی لوگو بخرید و آن را سفارشی کنید

گزینه دیگر استفاده از یک الگو است. چند شرکت و سایت هستند که قالب‌های لوگوی رایگان یا پولی را ارائه می‌دهند که می‌توانید با ویرایش نام شرکت، رنگ‌ها و موارد دیگر، آنها را سفارشی کنید.

دو مشکل احتمالی در این روش: ۱) این الگوها ممکن است چندان قابل تنظیم نباشند، و ۲) صدها، (شاید حتی هزاران) شرکت دیگر با طراحی لوگوی تقریباً یکسان با شما وجود داشته باشد.

درست مانند مردم، لوگوها نیز منحصر به فرد هستند. هر کسب و کاری باید قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. به محض اینکه لوگوی شما شبیه لوگوی دیگران شد، آگاهی از برند شما کاهش می یابد!

اگر همچنان می‌خواهید این روش را آزمایش کنید، توصیه می‌کنیم از یک سازنده لوگوی آنلاین نیز استفاده کنید، زیرا این لوگوها می‌توانند از نظر قیمت بسیار مشابه باشند، اما سازندگان لوگو انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری را در طراحی شما به شما می‌دهند.

گزینه شماره ۳: از یک آرم ساز آنلاین استفاده کنید

اگر می خواهید یک لوگوی سفارشی منحصر به فرد داشته باشید، اما تجربه طراحی یا زمانی را ندارید که خودتان آن را انجام دهید، استفاده از یک سازنده لوگو آنلاین احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود!

سازنده لوگو Looka

به جای کار با یک الگو، این ابزارها به شما این امکان را می دهند که طرح های خود را با یک پلت فرم طراحی بسیار شهودی و هوشمندتر ایجاد کنید.

Looka از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به درک ترجیحات طراحی شما استفاده می کند و لوگوهای شخصی ایجاد می کند که می توانید آن را در برنامه ویرایش کنید تا زمانی که از طراحی راضی باشید.


مرحله ۵: تست و نهایی کردن

زمانی که یک لوگو (یا چند لوگو) طراحی کردید، وقت آن است که تست استرس انجام دهید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از نهایی کردن طراحی لوگوی تجاری خود به آنها بپردازید:

آیا لوگوی من مقیاس پذیر است؟

داشتن یک لوگو مقیاس پذیر به این معنی است که می توانید آن را در هر کجا و هر کجا که دلتان بخواهد نمایش دهید (خوب، تقریباً هر کجا). آیا می خواهید آن را روی یک بیلبورد بزرگ قرار دهید؟ در مورد کارت ویزیت خود چطور؟

هنگامی که یک لوگو مقیاس پذیر دارید، هر جا که تصمیم بگیرید آن را قرار دهید، تمیز و واضح به نظر می رسد (پیکسلی نیست) و خواندن و شناسایی آن آسان خواهد بود. بررسی کنید که لوگوی شما در اندازه های بزرگ و کوچک کار کند و خوانا باقی بماند.

یکی دیگر از موارد ضروری برای یک لوگوی مقیاس پذیر: یک فایل برداری.

فایل‌های برداری ضروری هستند، زیرا به‌عنوان فایل اصلی عمل می‌کنند که می‌توانید بی‌نهایت مقیاس، ویرایش، یا ارسال به طراح یا چاپگر را داشته باشید. آنها در برنامه هایی مانند Adobe Illustrator ایجاد می شوند و سپس می توانند به هر فرمت فایل دیگری که نیاز دارید، مانند PNG یا JPG تبدیل شوند. نمونه هایی از فایل های برداری SVG، EPS و PDF هستند.

آیا لوگوی من در تمام مشکی خوب به نظر می رسد یا تمام سفید؟

داشتن یک نسخه تمام سیاه و سفید از لوگوی خود با پس زمینه شفاف ضروری است. چرا؟ زیرا به لوگوی شما اجازه می دهد تا همه کاره تر باشد و در محیط های بصری مختلف کار کند.

وقتی پس‌زمینه لوگوی شما شفاف است، به شما این قدرت را می‌دهد که لوگوی خود را روی هر پس‌زمینه رنگی، از جمله تصاویر و ویدئوها، قرار دهید!

اگر لوگوی شما هنگام تغییر به تمام سیاه یا سفید به خوبی ترجمه نمی شود، به ایجاد تغییراتی در آن فکر کنید. آیا فونت باید پررنگ‌تر باشد یا نماد ساده‌تر؟ آیا چیدمان متفاوت لوگوی شما را سازگارتر می کند؟

نمونه لوگوی سیاه روی پوستر

آیا لوگوی من در برنامه هایی که بیشتر از آن استفاده خواهم کرد خوب به نظر می رسد؟

بسته به شرکت شما و جایی که بیشترین تعامل و تعامل با مشتریان خود را خواهید داشت، ممکن است بر طراحی لوگوی شما تأثیر بگذارد.

آیا برای ایجاد یک جامعه اجتماعی قوی برنامه ریزی می کنید؟ به این فکر کنید که لوگو (یا تغییرات لوگوی) شما در پروفایل های رسانه های اجتماعی شما چگونه به نظر می رسد. از تصاویر نمایه گرفته تا بنرها و پست ها، می خواهید لوگوی خود در همه این محیط های اجتماعی عالی به نظر برسد.

از طرف دیگر، می‌توانید لوگوی خود را بیشتر بر روی آثار چاپی مانند برچسب‌های ماشین، کارت ویزیت و پوستر به نمایش بگذارید. آیا لوگوی شما در یک کارت کوچک شده خوب به نظر می رسد یا در یک چاپ بزرگ کوچک شده است؟ آیا عناصر پیچیده ای دارد که باید ساده تر شوند؟

به این فکر کنید که لوگوی شما در همه برنامه‌های اصلی شما چگونه به نظر می‌رسد و تغییراتی را بر اساس آن اعمال کنید تا از جذابیت بهینه لوگو اطمینان حاصل کنید.

لوگوی سفارشی روی کارت ویزیت

آیا تنوع لوگوی متفاوتی برای کاربردهای مختلف دارم؟

این ما را به تغییرات لوگو هدایت می کند، که لوگوی شما را متنوع تر و استفاده آسان تر می کند. داشتن یک علامت کلمه متمایز (تایپوگرافی)، و همچنین یک نماد منحصر به فرد (تصویر)، به شما این امکان را می دهد که از عناصر با هم یا جداگانه برای نشان دادن برند خود استفاده کنید. برند زیر از نماد کرگدن خود برای کمک به نشان دادن نام تجاری خود در تمام پلتفرم ها استفاده می کند.

نماد نماد رسانه های اجتماعی

بنابراین، لوگویی که به‌عنوان عکس نمایه فیس‌بوک خود دارید، ممکن است یک نسخه فقط نماد یا تک‌گرام باشد، در حالی که لوگویی که روی یک تی‌شرت چاپ می‌کنید، نشان‌واره «کامل» است – اگرچه متفاوت هستند، اما نشان‌دهنده همان مارک

هنگامی که لوگوی خود را طراحی و آزمایش کردید، در نهایت زمان اجرای آن فرا می رسد. از این گذشته، یک لوگو با طراحی زیبا اگر روی چیزی اعمال نشود، ارزشی ندارد! در اینجا چند مکان عالی – آنلاین و آفلاین – برای شروع وجود دارد:

  • تصویر و بنر پروفایل شبکه های اجتماعی
  • هدر وب سایت و فاویکون
  • امضای ایمیل
  • کارت بازرگانی
  • استیکرها
  • بسته بندی
  • لوازم التحرير
  • فاکتورها و رسیدها
  • تی شرت، کلاه، لیوان، و سوآپ های مختلف

به یاد داشته باشید: اگر چیزی با لوگوی خود چاپ می کنید، یک فایل برداری (EPS یا SVG) ارسال کنید. اگر با یک شرکت چاپ کار می کنید، آنها معمولاً این درخواست را می کنند. اگر نه، به هر حال آن را بفرستید تا همه چیز لازم را داشته باشند تا مطمئن شوند که پرینت های شما واضح به نظر می رسند.

آیا من دستورالعمل برند دارم؟

در نهایت، پس از نهایی کردن یک طراحی، می خواهید دستورالعمل های برند را ایجاد کنید. دستورالعمل‌های برند مجموعه‌ای از قوانین درباره نحوه نمایندگی برندتان در کانال‌ها و دارایی‌ها هستند که به کسب و کار شما کمک می‌کنند تا در حین رشد، اعتبار و شناخته شدن را ایجاد کند. دستورالعمل های برند باید شامل موارد زیر باشد:

 

  • یک صفحه جلد
  • دستورالعمل های لوگو
  • پالت های رنگی
  • تایپوگرافی
  • نمونه های استفاده

 

آنها همچنین می توانند شامل بیانیه ماموریت، قوانین بصری پیرامون تصاویر و نمادها، دستورالعمل های صوتی برند، و مشخصات دارایی هایی مانند بسته بندی، بازاریابی ایمیلی و غیره باشند.

(اگر با hidika یک لوگو طراحی می کنید، می توانید بلافاصله دستورالعمل های برند ایجاد کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما همیشه بهترین ظاهر خود را دارد.)

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

طراحی لوگو

طراحی بنر

برای طراحی لوگو و مشاوره به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.