چگونه یک لوگوی دایره ای طراحی کنیم که برند شما را متحد کند
دایره ها شکل ایمن و فوق العاده قابل تشخیص هستند، شکلی که نشان دهنده وحدت، ثبات و یکپارچگی است. به عنوان شکل زمین و خورشید، آنها همچنین نمادی هستند که ما با سیاره و طبیعت مرتبط می کنیم.
دایره ها را می توان به عنوان نماد یا مونوگرام در یک لوگو یا به عنوان شکلی که کل لوگو در آن قرار دارد استفاده کرد. ما رایجترین انتخابهای طراحی کاربران Looka را بررسی کردیم و متوجه شدیم که دایره محبوبترین انتخاب ظرف است! دایره ها نیز یکی از پرکاربردترین انتخاب های نماد هستند.
برای کشف اینکه چه چیزی یک طراحی لوگوی دایره ای خوب را ایجاد می کند – و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید یکی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید یا خیر – اجازه دهید نگاهی به چند لوگوی دایره ای معروف بیندازیم.
استارباکس
استارباکس آنقدر نام تجاری قابل تشخیص است که در سال ۲۰۱۱ علامت کلمه را از لوگوی خود حذف کرد. شکل معروف پری دریایی آژیر – که اکنون با چهره ای همیشه کمی نامتقارن – در یک دایره سبز باقی مانده است. طرح نشان روی فنجانهای قهوه، کیسهها، تابلوها و موارد دیگر ظاهر میشود.
چرا کار می کند: زمانی که برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، دستیابی به هویت برند بدون متن در لوگوی خود دشوار است. اما از آنجایی که استارباکس سالهاست که وجود دارد، علامت تجاری آن میتواند به تنهایی باقی بماند.
فقط داشتن علامت، استحکام لوگو را برای مقاصد مقیاسبندی، خوانایی و عملکرد افزایش میدهد. استارباکس نیازی به نگرانی در مورد داشتن لوگوی متفاوت در پلتفرم ها یا برنامه ها ندارد. و این برند از استفاده از قرار دادن خارج از مرکز روی بسته بندی خود ترسی ندارد.
Nivea
Nivea لوگوی گرد جدیدی را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. یک علامت کلمه سفید که در یک دایره آبی تیره قرار گرفته است یادآور لوسیون بدن کلاسیک این برند است. در حالی که لوگوی مستطیلی قبلی بر روی بسته بندی اثری هوم بر جای می گذاشت، طراحی لوگو دایره آبی بلافاصله قابل تشخیص است و جذابیتی قدیمی (و در عین حال مدرن) دارد.
چرا کار می کند: اکثر محصولات Nivea مناطق هدف دایره ای دارند، خواه درب بطری باشد یا سر پیچ قلع. زمانی که این شرکت تصمیم گرفت با طراحی لوگوی گرد برند خود را تغییر دهد، کاملاً با محصولاتش مطابقت داشت.
وقتی به محصولات به روز شده نگاه می کنید، به نظر می رسد بسته و لوگو با هم طراحی شده اند تا هویت برند را حفظ کنند. و وقتی آن دایره آبی تیره را می بینید، به نیوآ فکر می کنید. واقعاً، یک لوگوی دایره ای عالی!
پینترست
هنگامی که Pinterest در سال ۲۰۱۷ علامت کلمه خود را به فونت sans-serif به روز کرد، نشان “P” آن ثابت ماند. (همچنین لوگوی دایره قرمز رنگ است که توسط اکثر کاربران آن از طریق برنامه دیده می شود.) خط “P” جذاب و کمی ناقص به نظر می رسد، با پایین حرف از پایین دایره می شکند.
چرا کار می کند: Pinterest با یک علامت کلمه اسکریپت و یک تک نگار دایره “P” در همان حروف راه اندازی شد. این طراحی لوگو به این معنی بود که وقتی هر عنصر را به تنهایی می دیدید، می توانید به راحتی آنها را به یکدیگر متصل کنید.
با این حال، از آنجایی که پینترست در طول سال ها یک هویت برند قوی ایجاد کرد – و تک نگاری “P” اکنون به تنهایی قابل تشخیص است. این شرکت توانست نام تجاری خود را تغییر دهد و از حروف مدرن تر و بدون سری برای علامت کلمه خود استفاده کند و در عین حال نشان قرمز معروف خود را حفظ کند.
بی ام و
BMW یکی از نمادینترین آرمها را در جهان دارد و طراحی آن در سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییرات اساسی شد. شیب و عناصر سهبعدی به نفع یک آرم پشتی جفت و مینیمال حذف شدند. نتیجه یک لوگوی سبک تر است که در چاپ نیز بهتر به نظر می رسد. طرح آبی و سفید از پرچم باواریا الهام گرفته شده است و نمونه خوبی از یک علامت مونوگرام است که به شکل دایره ای منحنی شده است.
چرا کار می کند: BMW بیش از ۱۰۰ سال آرم خود را ثابت نگه داشته است زیرا از اصول اولیه طراحی پیروی می کند : کنتراست، سلسله مراتب، خوانایی و مقیاس پذیری. شما می توانید به وضوح هر یک از عناصر لوگو را از یکدیگر تشخیص دهید.
مونوگرام یک تایپ جسور و بدون سری است که آن را به غالب ترین عنصر لوگو تبدیل می کند (همانطور که نام شرکت باید باشد). و هنگام کوچکشدن، متن خوانا باقی میماند – نکته بسیار مهمی که باید در هنگام ایجاد یک لوگو به آن فکر کنید!
می زند
لوگوی هدفون Beats نمونه عالی دیگری از لوگوی دایره ای است. از فضای منفی برای تعریف یک “b” کوچک استفاده می شود که عمداً به عنوان نماد هدفون دو برابر می شود. لوگو تمیز، تصفیه شده است و از ترکیب رنگ های قرمز و سفید کلاسیک برای ایجاد تاثیری جسورانه استفاده می کند.
چرا کار می کند: سادگی لوگوی Beats چیزی است که آن را تعریف می کند. بدون علامت کلمه یا عناصر اضافه شده، کوچک کردن و قرار دادن آن بر روی محصول آسان است. با کوچکتر شدن و کوچکتر شدن هدفون های بی سیم، این لوگوی دایره ای هیچ مشکلی در کاهش حجم و در عین حال قابل توجه بودن نخواهد داشت.
نکات طراحی لوگو دایره
آرمهای دایرهای انواع مختلفی دارند – برخی شامل نام شرکت در شکل هستند (مانند Nivea و BMW)، و برخی خارج از آن هستند (مانند Pinterest).
اگر به فکر طراحی لوگوی دایره ای هستید، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید بپرسید.
- چرا طراحی لوگوی دایره ای می خواهید؟ فراتر از «به نظر جالب به نظر می رسد» یا «علامت کلمه من خسته کننده به نظر می رسد» بروید و به این فکر کنید که چگونه شکل می تواند برند و تجارت شما را تقویت کند، همانطور که در مثال های بالا مشاهده می شود.
- آیا نام شرکت شما در یک محفظه دایره ای قرار می گیرد و در صورت کوچک شدن خوانا خواهد بود؟ اگر نه، آیا مایلید از حروف اول یا مونوگرام در دایره با نام شرکت خود در کنار آن استفاده کنید یا متن را منحنی کنید تا بهتر با فضا سازگار شود؟
- آیا لوگوی دایره ای محکم و پر مانند Nivea را ترجیح می دهید یا طرح دایره ای؟
- آیا میخواهید دایره فقط شامل یک علامت کلمه/تکنگار باشد یا یک نماد نیز (مانند BMW)؟
هنگامی که بدانید چه نوع لوگویی را می خواهید – و چرا آن را می خواهید! – این نکات و نمونه های طراحی را بررسی کنید.
نکته شماره ۱: آن را کوتاه نگه دارید
استفاده از متن افقی در لوگوی دایره ای؟ نام شرکت شما باید حداکثر ۱ تا ۵ کاراکتر باشد. در غیر این صورت، از یک مخفف یا حروف اول در دایره استفاده کنید و علامت کلمه را در کنار آن قرار دهید، همانطور که در مثال بالا مشاهده می شود.
این علامت کلمه دارای سه کلمه است و مونوگرام حاوی حرف اول هر کلمه با استفاده هوشمندانه از فضای دایره ای است. مطمئن شوید که تایپ فیس شما در شکل دایره قرار می گیرد و فاصله خود را طوری تنظیم کنید که از بیشترین فضایی که می توانید استفاده کنید در حالی که همچنان در امتداد لبه ها قرار دارید.
هدف این است که فضای منفی زیادی نداشته باشید – و لوگوی خود را در صورت کوچک شدن خوانا نگه دارید. به این فکر کنید که لوگوی شما به عنوان فاویکون، تصویر نمایه در رسانه های اجتماعی یا کارت ویزیت چگونه خواهد بود. شما طرحی می خواهید که در همه کانال ها واضح و خوانا به نظر برسد.
نکته ۲: ثبات برند را هدف بگیرید
اگر تصمیم دارید یک علامت کلمه در لوگوی خود در کنار مونوگرام دایره ای قرار دهید، حروف تایپ را هم در علامت کلمه و هم در تک نگاره یکسان نگه دارید تا شناخت برند را تقویت کنید.
انتخاب فونت مناسب نیز تاثیر زیادی بر مونوگرام شما دارد. در مثال بالا، ما از یک تایپ sans-serif پررنگ استفاده کردیم تا در همه اندازهها خوانا بماند و یک مثلث منحصر به فرد روی هر کاراکتر وجود دارد تا بیشتر قابل تشخیص باشد.
استفاده از یک حروف متمایز در یک مونوگرام، ارتباط آن را با لوگوی اصلی شما بسیار آسانتر میکند. اگر حروف نازکتری را در دایره انتخاب کنید که وقتی کوچکتر میشود مشخص نباشد، لوگوی شما کاربردی نخواهد بود.
نکته شماره ۳: متن لوگوی خود را منحنی کنید
از متن منحنی در نمادها، نشانها، مهرها و آرمهای سبک تاج استفاده کنید تا ظاهری قدیمیتر ایجاد کنید. لوگوهایی با متن منحنی اغلب می توانند اطلاعات بیشتری را در عین متعادل بودن در خود جای دهند.
انحنا دادن متن لوگو روشی عالی برای تاکید بر نماد است. در مثال بالا، نام تیم روی نماد بابکت دیده می شود. توجه داشته باشید که نام و نماد هر دو هنگام چاپ روی پیراهن چقدر خودنمایی می کنند؟
لوگوهایی با متن قوسدار، ایجاد پیراهنهای تاثیرگذار و منحصربهفرد بصری، برچسبهای دایرهای، نشانها و سایر مواد برند را آسان میکنند.
اکنون می توانید آرم هایی با متن منحنی در سازنده آرم ما ایجاد کنید!
نکته ۴: سلسله مراتب بصری ایجاد کنید
هنگام طراحی لوگوی دایره ای، به این فکر کنید که چه عناصری قرار است بخشی از لوگو باشند. مردم اغلب عناصر تصادفی را برای پر کردن فضا اضافه می کنند، اما این طراحی ضعیف و تنبل است. شما می خواهید از فضا برای ایجاد سلسله مراتب بصری عاقلانه استفاده کنید .
مثال لوگوی بالا شامل شش عنصر مختلف است: نام شرکت، شعار، مونوگرام، سال، نماد و ظرف.
از آنجایی که عناصر زیادی برای کار کردن وجود دارد، منحنی کردن متن در نام و شعار شرکت فضای زیادی را برای سایر عناصر فراهم می کند. مونوگرام درست در وسط قرار دارد تا توجه را به نام شرکت جلب کند.
مجدداً، حروفی را انتخاب کنید که خوانا باشد و هنگام کوچک شدن تا اندازه کوچک کنتراست داشته باشد. حروف برجسته و بدون سریف بهترین کار را دارند.